Dla Złodzieja prawo istnieje po to żeby je łamać. Po co walczyć ze strażnikiem, żeby zdobyć jego skarb, jeśli można się po prostu zakraść i zwinąć go niepostrzeżenie. Ludzie nie darzą przyjaźnią tych niehonorowych herosów... dopóki nie potrzebują skorzystać z ich usług.

Umiejętność podstawowa:
Zwiad
(Scouting)
Umiejętność dodatkowa:
Ukrycie
(Stealth)

Oto klasy zaawansowane, które może zdobyć Złodziej rozwijając Zwiad i jedną z pozostałych umiejętności podstawowych:

Klasa Umiejętność Premia

Marszałek (Field Marshall)

Taktyka (Tactics)

Wszystkie oddziały w armii zyskują premię 10% do współczynnika ataku wręcz i z dystansu.

Strażnik (Ranger)

Walka (Combat)

Bohater zyskuje możliwość ataku z dystansu i jego współczynnik ataku z dystansu zwiększa się o 5.

Gildmistrz (Guildmaster)

Szlachectwo (Nobility)

Bohater ma szansę ogłuszyć atakowanego wręcz przeciwnika.

Prorok (Prophet)

Magia Życia (Life Magic)

Bohater zyskuje Duchową Zbroję, która zwiększa o 25% jego współczynniki obrony przed atakami wręcz i z dystansu.

Jasnowidz (Seer)

Magia Porządku (Order Magic)

Zasięg wzroku bohatera zwiększa się o 2.

Ninja (Ninja)

Magia Śmierci (Death Magic)

Broń bohatera staje się zatruta. Każdy zaatakowany przez niego oddział do końca walki co turę zyskuje obrażenia.

Kapłan Ognia (Fire Diviner)

Magia Chaosu (Chaos Magic)

Efektywność wszystkich zaklęć opierających się na ogniu zwiększa się o 20%.

Bard (Bard)

Magia Natury (Nature Magic)

Bohater zawsze ma maksymalne szczęście.

Zaklinacze władają destruktywną mocą Magii Chaosu. Taka broń czyni z nich śmiertelnie niebezpiecznych przeciwników.

Umiejętność podstawowa:
Magia Chaosu
(Chaos Magic)
Umiejętność dodatkowa:
Sztuka Magiczna
(Wizardry)

Oto klasy zaawansowane, które może zdobyć Zaklinacz rozwijając Magię Chaosu i jedną z pozostałych umiejętności podstawowych:

Klasa Umiejętność Premia

Piromanta (Pyromancer)

Taktyka (Tactics)

Bohater przez cały czas posiada Ognistą Tarczę (atakujące armie otrzymują obrażenia)

Strażnik Ognia (Fireguard)

Walka (Combat)

Bohater zyskuje całkowitą odporność na Magię Ognia, ataki, których źródłem jest ogień ranią go tylko z połową skuteczności.

Kapłan Ognia (Fire Diviner)

Zwiad (Scouting)

Efektywność wszystkich zaklęć opierających się na ogniu zwiększa się o 20%.

Król Wiedźm (Witch King)

Szlachectwo (Nobility)

Atak wręcz wzbudza u wroga strach: nie może on kontratakować i cofa się o kilka pól.

Heretyk (Heretic)

Magia Życia (Life Magic)

Pozwala bohaterowi ignorować efekty wszystkich Ochron.

Czarodziej (Wizard)

Magia Porządku (Order Magic)

Koszt wszystkich zaklęć zmniejsza się o 2.

Licz (Lich)

Magia Śmierci (Death Magic)

Bohater może na jakiś czas postarzać przeciwników: ich atak zmniejsza się o 25%, obrona o 20%, a inicjatywa i punkty ruchu o 50%.

Czarnoksiężnik (Warlock)

Magia Natury (Nature Magic)

Zwiększa maksymalną liczbę punktów magii bohatera o 10 i zwiększa regenerację many o 1 punkt dziennie.

Arcymag (Archmage)

Dowolne dwie inne szkoły magii

Efektywność wszystkich zaklęć zwiększa się o 20%