Dodaj do Ulubionych
Archiwum
2002-01 | 2002-02 | 2002-03 | 2002-04 | 2002-05 | 2002-06 | 2002-07 | 2002-08 | 2002-09 | 2002-10 | 2002-11 | 2002-12 | 2003-01 | 2003-02 | 2003-03 | 2003-04 | 2003-05 | 2003-06 | 2003-07 | 2003-08 | 2003-09 | 2003-10 | 2003-11 | 2003-12 | 2004-01 | 2004-02 | 2004-03 | 2004-04 | 2004-05 | 2004-06 | 2004-07 | 2004-08 | 2004-09 | 2004-10 | 2004-11 | 2004-12 | 2005-01 | 2005-02 | 2005-03 | 2005-04 | 2005-05 | 2005-06 | 2005-07 | 2005-08 | 2005-09 | 2005-10 | 2005-11 | 2005-12 | 2006-01 | 2006-02 | 2006-03 | 2006-04 | 2006-05 | 2006-06 | 2006-07 | 2006-08 | 2006-09 | 2006-10 | 2006-11 | 2006-12 | 2007-01 | 2007-02 | 2007-03 | 2007-04 | 2007-05 | 2007-06 | 2007-07 | 2007-08 | 2007-09 | 2007-10 | 2007-11 | 2007-12 | 2008-01 | 2008-02 | 2008-03 | 2008-04 | 2008-05 | 2008-06 | 2008-07 | 2008-08 | 2008-09 | 2008-10 | 2008-11 | 2008-12 | 2009-01 | 2009-02 | 2009-03 | 2009-04 | 2009-05 | 2009-06 | 2009-07 | 2009-08 | 2009-09 | 2009-10 | 2009-11 | 2009-12 | 2010-01 | 2010-02 | 2010-03 | 2010-04 | 2010-05 | 2010-06 | 2010-07 | 2010-08 | 2010-09 | 2010-10 | 2010-11 | 2010-12 | 2011-01 | 2011-02 | 2011-03 | 2011-04 | 2011-05 | 2011-06 | 2011-07 | 2011-08 | 2011-09 | 2011-10 | 2011-11 | 2011-12 | 2012-01 | 2012-02 | 2012-03 | 2012-04 | 2012-05 | 2012-06 | 2012-07 | 2012-08 | 2012-09 | 2012-10 | 2012-11 | 2012-12 | 2013-01 | 2013-02 | 2013-03 | 2013-04 | 2013-05 | 2013-06 | 2013-07 | 2013-08 | 2013-09 | 2013-10 | 2013-11 | 2013-12 | 2014-01 | 2014-02 | 2014-03 | 2014-04 | 2014-05 | 2014-06 | 2014-07 | 2014-08 | 2014-09 | 2014-10 | 2014-11 | 2014-12 | 2015-01 | 2015-02 | 2015-03 | 2015-04 | 2015-05 | 2015-06 | 2015-07 | 2015-08 | 2015-09 | 2015-10 | 2015-11 | 2015-12 | 2016-01 | 2016-02 | 2016-03 | 2016-04 | 2016-05 | 2016-06 | 2016-07 | 2016-08 | 2016-09 | 2016-10 | 2016-11 | 2016-12 | 2017-01 | 2017-02 | 2017-03 | 2017-04 | 2017-05 | 2017-06 | 2017-07 | 2017-08 | 2017-09 | 2017-10 | 2017-11 | 2017-12 | 2018-01 | 2018-02 | 2018-03 | 2018-04 | 2018-05 | 2018-06 | 2018-07 | 2018-08 | 2018-09 | 2018-10 | 2018-11 | 2018-12 | 2019-01 | 2019-02 | 2019-03 | 2019-04 | 2019-05 | 2019-06 | 2019-07

Statystyki armii neutralnych z Heroes IV

Dziś uzupełniłem dział 'Armie' o statystyki armii neutralnych z Heroes IV. Jest ich 19, część z nich będzie można wezwać, większość wynająć, a 2 z nich występują wyłącznie na terenie wodnym. Nie znam jeszcze dokładnego opisu wszystkich umiejętności jednostek neutralnych, ale kilka z nich zapowiada się ciekawie. Morski Potwór, na przykład, potrafi połykać przeciwników w całości. Ciekawe, czy jest w stanie zabić cały oddział (i jaką ma na to szansę), czy jedną jednostkę, czy kilka zależnie od ich poziomu. Ciekawi mnie również, co znaczy 'Atak Ogniem', czy 'Atak Zimnem', którym dysponują &#197;&#187;ywioły. Czy zdolność ta określa jedynie źródło ataku, czy atak ten może mieć jakieś dodatkowe skutki (np. rozniecenie ognia czy zamrożenie ofiary)? Z drugiej strony 'Zamrożenie' to zdolność Demona Lodu. Kolejną niejasnością jest umiejętność Zombi - 'Wytrzymałość'. Czy oznacza ona otrzymywanie mniejszej ilości obrażeń, czy ma zupełnie inne działanie? Dla zmniejszenia obrażeń można by przecież po prostu zwiększyć współczynnik obrony. To chyba wszystkie niejasności, które nasunęły mi się przy dzisiejszej aktualizacji. Chętnie wysłucham Waszych komentarzy na ten temat - zapraszam na <a href=http://pub9.ezboard.com/bthebehemothslair>forum</a> do Obsydanowej Wyroczni.


Dodane 2002-02-25 przez: Imperator Behemoth

Statystyki armii z Heroes IV

<p align=justify>W dziale 'Armie' umieściłem statystyki oraz opis specjalnych zdolności wszystkich pochodzących z miast armii z Heroes IV. Zaznaczam, że informacje te nie są jeszcze oficjalne i możliwe, że niektóre ze statystyk jeszcze ulegną zmianie. Z dotychczasowo opublikowanych faktów wynika, że najsilniejszą (ale jednocześnie wyraźnie droższą od innych) jednostką jest, wzorem z Heroes II, Czarny Smok. Oprócz oszałamiających statystyk, ta bestia lata, atakuje przez dwa pola i ma odporność na magię. Drugi w rankingu jest Behemot, który, pomijając wytrzymałość, niewiele traci do Czarnego Smoka, ale jest za to znacznie tańszy od innych armii 4 poziomu. Behemot ma umiejętność 'Siła', która nie została jeszcze szczegółowo objaśniona. Ciekawy jestem, czy nadal będzie zabierał przeciwnikowi 80% obrony? Pod względem siły armii najsłabiej przedstawia się Necropolis, ale jego armie rekompensują to różnego rodzaju odpornościami (Szkielet i Kostny Smok podwaja swoją obronę, gdy atakowany jest z dystansu, a Duch jak na drugi poziom ma bardzo wysoką obronę z racji odporności na bronie). Strongold, z kolei, ma bardzo silne armie 1 poziomu - mają one mniej więcej 2 razy wyższą wytrzymałość niż inne armie 1 poziomu. Ogólnie armie są znacznie bardziej zróżnicowane niż w Heroes III. Jestem bardzo ciekawy jak wszystkie statystyki i zdolności będą działały w grze. Niektóre z armii, które wydają mi się słabe, mogą okazać się silne z racji specjalnych zdolności i odwrotnie. Ciekawy jestem również, czy tygodniowe przyrosty różnych armii tego samego poziomu w tym samym zamku będą zróżnicowane, bo np. Kawalerzysta z Haven jest wyraźnie słabszy od Anioła i to samo tyczy się Ptaka Błyskawic i Behemota. Na te wszystkie pytania odpowiedź znajdziemy pod koniec marca. A tymczasem zapraszam do działu 'Armie' po statystyki jednostek z Heroes IV oraz zachęcam do dyskusji o Heroes IV w Obsydianowej Wyroczni na <a href=http://pub9.ezboard.com/bthebehemothslair>forum</a>. Jutro dział 'Armie' powiększy się o statystyki i opisy jednostek neutralnych.</p>


Dodane 2002-02-24 przez: Imperator Behemoth

Screeny z Heroes IV

Jak pewnie zauważyliście po ponownym otwarciu serwisu o Heroes IV, zniknęła z niego większość screenów. Od dziś wszystkie opublikowane w Jaskini screeny znaleźć możecie <a href=http://www.esnt.debica.edu.pl/mjb/h4/screeny.htm>TUTAJ</a> (niebawem link do tej strony zostanie "podczepiony" pod menu). Zdecydowałem także, że nie będę zamieszczał na stronie nowych screenów z Heroes IV. Powodów jest kilka: przede wszystkim fakt, że gra pojawi się już za półtora miesiąca i wszystko, co zobaczyć będziecie mogli na (z reguły) ogromnych screenach, zobaczycie pod koniec marca w samej grze. Drugim powodem jest to, że na pojawiających się nowych grafikach nie ma w zasadzie nic nowego poza np. ikonkami umiejętności, czy czarów, które można wyciąć i umieścić w serwisie.


Dodane 2002-02-20 przez: Imperator Behemoth

Statystyki armii z Haven i Academy

<p align=justify>W dziale 'Armie' serwisu o Heroes IV umieściłem dzisiaj oficjalnie opublikowane statystyki armii z miast Haven i Academy. Statystyki, które podano do wiadomości parę miesięcy temu okazały się nieaktualne. NWC zdecydowało znacznie obniżyć m.in. liczbę punktów życia armii. Dodatkowo pojawiły się współczynniki ataku i obrony, o których wcześniej nie wspominano. Zapraszam do działu 'Armie' po szczegóły oraz zachęcam do dyskusji o Heroes IV w Obsydianowej Wyroczni na <a href=http://pub9.ezboard.com/bthebehemothslair>forum</a>.</p>


Dodane 2002-02-18 przez: Imperator Behemoth

Nowe informacje o Heroes IV

<p align="justify">Pisząc nagłówek dzisiejszych wiadomości zastanawiam się, czy informacje, które publikuję mają jeszcze status nowych. Niemniej, oto kolejna dawka:</p><ul><li><p align="justify">Budowla specjalna z zamku Stronghold nazywa się Magiczny Tłumik (Magic Dampener) i daje każdemu herosowi kontrolowanemu przez właściciela miasta 10% odporności magicznej. Premia ta kumuluje się, jeśli gracz posiada więcej barbarzyńskich twierdz ze zbudowanymi Tłumikami.</li>
<li><p align="justify">Dość dawno podano błędną informację, że rozbudowa miasta nie będzie już ograniczona regułą budowania tylko jednego budynku w jednym dniu. Okazało się jednak, że ta reguła pozostanie w Heroes IV.</li>
<li><p align="justify">Jak wiemy, oprócz Gildii Magów w danym mieście będzie można zbudować biblioteki dające czary szkół sąsiadujących. Okazało się, że będą w nich dostępne nawet zaklęcia piątego poziomu.</li>
<li><p align="justify">Możliwe, że będziemy mogli, za zgodą sojuszników, kupować armie w kontrolowanych przez nich miastach.</li>
<li><p align="justify">Wektorowanie jednostek, nazwane na potrzebę Heroes IV, Karawaną będzie transportować oddziały z prędkością 20 punktów ruchu na turę.</li>
<li><p align="justify">W walce będzie można wybrać jedno z czterech możliwych ustawień armii: normalne, luźne, zwarte i ścisłe (otaczające jedną jednostkę).</li>
<li><p align="justify">Umiejętność Finanse (Estates) na poziomie Grandmaster generuje 500 złota na turę plus 10x%, gdzie x to poziom bohatera. Łatwo obliczyć, że już heros na poziomie 10 generować będzie 1000 złota dziennie.</li>
<li><p align="justify">Umiejętność Zwiad (Scouting) na poziomie Grandmaster nie tylko zwiększa pole widzenia herosa, ale również pozwala mu na uzyskiwanie dokładnych informacji o miastach i bohaterach.</li>
<li><p align="justify">Umiejętność Ukrycie (Stealth) na poziomie Grandmaster pozwala m.in. na określenie położenia wszystkich herosów na mapie przygód.</li>
<li><p align="justify">W Stronghold jak wiemy, oprócz Barbarzyńcy będzie można rekrutować także innych bohaterów, niezależnie od ich przynależności. Będzie można jednak wynajmować tam tylko bohaterów wojowników z pięciu pozostałych miast.</li></ul><p align="justify">Opublikowano również tabelę z nazwami wszystkich klas zaawansowanych. Można ją znaleźć w dziale "Herosi".<p align="justify">Zapraszam do dyskusji o Heroes IV na <a href="http://pub9.ezboard.com/bthebehemothslair">forum</a> w Obsydianowej Wyroczni.</p>


Dodane 2002-02-12 przez: Imperator Behemoth

Nowe informacje o Heroes IV

<p align="justify"><font size="2">W czasie nieaktywności sekcji Heroes IV w sieci pojawiło się naprawdę mnóstwo informacji o grze. Dziś zamieszczam część z nich:</font></p><ul><li><p align="justify"><font size="2">Wskrzeszenie zmarłego w walce herosa, jak wiemy, odbywać się będzie w najbliższym mieście lub sanktuarium. Ta operacja będzie oczywiście kosztowna. Co więcej, za wskrzeszenie bohatera o wysokim poziomie doświadczenia zapłacimy więcej niż za rezurekcję herosa słabszego.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Jednym z celów, które NWC chciało osiągnąć w Heroes IV to zbalansowanie magii z siłą. W Heroes III po Antagarich nierzadko spacerował sobie Barbarzyńca mający zamiast obosiecznego zakrwawionego topora, księgę magii ze wszystkimi czarami na ekspercie. Po wynajęciu herosa celem większości graczy było zdobycie Wisdom i co najmniej Earth Magic, niezależnie od klasy wynajętego bohatera. W Heroes II "przynajmniej" był problem z nauczeniem Rycerza lub Barbarzyńcy zdolności Wisdom. Tak, czy tak, Heroes IV wyglądać pod tym względem będzie już zupełnie inaczej. Czary takie jak Town Portal będą dramatycznie stonowane, a potężne zaklęcia takie jak Fly, czy Dimension Door całkowicie usunięte z gry. Tak więc magia straci swój decydujący wpływ na kształt rozgrywki.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">System przyznawania herosom doświadczenia w walce zostanie bardzo ciekawie zorganizowany. Bohaterowie o wyższym poziomie będą dostawali więcej punktów niż herosi o poziomie niższym. Uzasadnione zostało to tym, że lepsi bohaterowie bardziej angażują się w walkę niż słabsi. Moim zdaniem jest to bardzo trafne rozwiązanie, ponieważ im wyżej heros awansuje, tym więcej punktów doświadczenia musi uzyskać, aby zdobyć następny poziom.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">W Heroes III zamek Dungeon miał jako swój rodzimy teren podziemia (jak sama nazwa wskazuje :). Było to dla tego miasta niezwykle korzystne, ponieważ armie z niego pochodzące miały premię do szybkości, ataku i obrony na terenie całej podziemnej części mapy, niezależnie od podłoża. Teraz żadne miasto nie będzie miało podziemi jako terenu rodzimego. Oto nowe przynależności: Haven - trawa, Preserve - las, Akademia - śnieg, Necropolis - lawa, Asylum - bagna, Stronghold - teren ciężki.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Rozmiary map w Heroes IV nadal będą miały symbole S, M, L i XL, jednak ich wymiary wzrosną w porównaniu z Heroes III. Stanie się tak dlatego, żeby zmieścić na mapie większe struktury i generalnie zrobić "więcej miejsca". Pojawi się 6 nowych terenów specjalnych - 5 związanych ze szkołami magii i jeden zwiększający skuteczność umiejętności Walka (Combat) i Taktyka (Tactics).</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Wbrew plotkom możliwość gry w kilka osób na jednym komputerze pozostanie w Heroes IV. Myślę, że usunięcie tej opcji przez NWC byłoby posunięciem absurdalnym, które z pewnością wywołałoby bunt graczy.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Wiadomo, że umiejętności podstawowe z Heroes III (Atak, Obrona, Moc i Wiedza) zostały w Heroes IV usunięte. Na pewno większości z Was nasunęło się pytanie: co w takim razie z mocą i długością trwania czarów w czasie walki? Otóż większość czarów, które nie mają efektu natychmiastowego działać będzie przez całą walkę. Tylko kilka czarów ma określony czas trwania. Jeśli zaś chodzi o moc, to będzie ona kalkulowana na zasadzie porównania poziomu istoty rzucającej zaklęcie z poziomem obiektu.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Na pewno wielu z Was zastanawiało się, co spowoduje zapowiadany kataklizm mający zniszczyć Antagarich. Otóż wywoła go zderzenie dwóch mieczy: Miecza Armagedonu (Armageddon's Blade) oraz Miecza Lodu (Sword of Frost) podczas walki dwóch herosów. Fragment filmu intro opublikowany przez Gamespot ukazuje, że jednym z walczących jest Gelu, który, jak wiemy, otrzymał od królowej Katarzyny Miecz Armagedonu po zwycięskiej kampanii przeciwko Kreeganom.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Ekonomia w Heroes IV zyska sporo na wprowadzeniu do gry Lorda, jako nowej klasy herosa. Będzie mógł on zostać zarządcą dowolnego miasta i zwiększać dochody z niego czerpane.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">W Heroes IV pojawi się 175 artefaktów o bardzo różnych właściwościach. Oto kilka przykładów: Eliksir Szybkości (Potion of Quickness) dający armii lub herosowi dodatkowy atak, Solidna Tarcza (Steadfast Shield) zwiększająca o 25% punkty życia wszystkich armii znajdujących się w promieniu 3 jardów od herosa, Różdżka Wzywania (Staff of Summoning) zmniejszająca koszt zaklęć wzywających o 50%, Różdżka Ognia (Wand of Fire) rzucająca Pocisk Ognia oraz Strzała Pająka (Spider's Silk Arrow) rzucająca Spętanie (Bind) na armie zaatakowane przez łuczników. Będą również kombinacje artefaktów.</font></li><li><p align="justify"><font size="2">Edytor w Heroes IV będzie, m.in. dzięki nowemu systemowi skryptów, bardzo rozbudowany. Nie będzie on jednak zawierał losowego generatora map. Twórcy gry tłumaczą ten fakt tym, że jest to zbyt skomplikowane narzędzie aby publikować je już z pierwszą wersją gry i trzeba je dokładnie przetestować, aby umieścić w dodatku. Ja z kolei tłumaczę to tym, że NWC nie chce po prostu umieścić generatora w pierwotnej wersji Heroes IV, żeby lepiej sprzedać dodatek :) I z tymi przemyśleniami zostawiam Was do następnej aktualizacji.</font></li></ul><p align="justify"><font size="2">Zapraszam do dyskusji o Heroes IV na <a href="http://pub9.ezboard.com/bthebehemothslair">forum</a>w Obsydianowej Wyroczni.</font></p>


Dodane 2002-02-03 przez: Imperator Behemoth

Archiwum
2002-01 | 2002-02 | 2002-03 | 2002-04 | 2002-05 | 2002-06 | 2002-07 | 2002-08 | 2002-09 | 2002-10 | 2002-11 | 2002-12 | 2003-01 | 2003-02 | 2003-03 | 2003-04 | 2003-05 | 2003-06 | 2003-07 | 2003-08 | 2003-09 | 2003-10 | 2003-11 | 2003-12 | 2004-01 | 2004-02 | 2004-03 | 2004-04 | 2004-05 | 2004-06 | 2004-07 | 2004-08 | 2004-09 | 2004-10 | 2004-11 | 2004-12 | 2005-01 | 2005-02 | 2005-03 | 2005-04 | 2005-05 | 2005-06 | 2005-07 | 2005-08 | 2005-09 | 2005-10 | 2005-11 | 2005-12 | 2006-01 | 2006-02 | 2006-03 | 2006-04 | 2006-05 | 2006-06 | 2006-07 | 2006-08 | 2006-09 | 2006-10 | 2006-11 | 2006-12 | 2007-01 | 2007-02 | 2007-03 | 2007-04 | 2007-05 | 2007-06 | 2007-07 | 2007-08 | 2007-09 | 2007-10 | 2007-11 | 2007-12 | 2008-01 | 2008-02 | 2008-03 | 2008-04 | 2008-05 | 2008-06 | 2008-07 | 2008-08 | 2008-09 | 2008-10 | 2008-11 | 2008-12 | 2009-01 | 2009-02 | 2009-03 | 2009-04 | 2009-05 | 2009-06 | 2009-07 | 2009-08 | 2009-09 | 2009-10 | 2009-11 | 2009-12 | 2010-01 | 2010-02 | 2010-03 | 2010-04 | 2010-05 | 2010-06 | 2010-07 | 2010-08 | 2010-09 | 2010-10 | 2010-11 | 2010-12 | 2011-01 | 2011-02 | 2011-03 | 2011-04 | 2011-05 | 2011-06 | 2011-07 | 2011-08 | 2011-09 | 2011-10 | 2011-11 | 2011-12 | 2012-01 | 2012-02 | 2012-03 | 2012-04 | 2012-05 | 2012-06 | 2012-07 | 2012-08 | 2012-09 | 2012-10 | 2012-11 | 2012-12 | 2013-01 | 2013-02 | 2013-03 | 2013-04 | 2013-05 | 2013-06 | 2013-07 | 2013-08 | 2013-09 | 2013-10 | 2013-11 | 2013-12 | 2014-01 | 2014-02 | 2014-03 | 2014-04 | 2014-05 | 2014-06 | 2014-07 | 2014-08 | 2014-09 | 2014-10 | 2014-11 | 2014-12 | 2015-01 | 2015-02 | 2015-03 | 2015-04 | 2015-05 | 2015-06 | 2015-07 | 2015-08 | 2015-09 | 2015-10 | 2015-11 | 2015-12 | 2016-01 | 2016-02 | 2016-03 | 2016-04 | 2016-05 | 2016-06 | 2016-07 | 2016-08 | 2016-09 | 2016-10 | 2016-11 | 2016-12 | 2017-01 | 2017-02 | 2017-03 | 2017-04 | 2017-05 | 2017-06 | 2017-07 | 2017-08 | 2017-09 | 2017-10 | 2017-11 | 2017-12 | 2018-01 | 2018-02 | 2018-03 | 2018-04 | 2018-05 | 2018-06 | 2018-07 | 2018-08 | 2018-09 | 2018-10 | 2018-11 | 2018-12 | 2019-01 | 2019-02 | 2019-03 | 2019-04 | 2019-05 | 2019-06 | 2019-07
   
Ta strona jest częscia Jaskini Behemota - pierwszego polskiego wortalu Heroes of Might and Magic
Copyright © 2001-2005 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeone.
Kopiowanie i rozpowszechnianie czegokolwiek ze strony bez zgody redakcji zabronione.
Layout by Adam P., scripts by Adam P. & @lan