Dodaj do Ulubionych

TERMIN WYDANIA: marzec 2002

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE: Pentium 200 (zalecany II 400), 32 MB RAM (zalecane 64 MB) i 650 MB miejsca na dysku.

MIT: Mit Heroes IV opiera się na pięcioramiennej gwieździe. W samym jej środku znajduje się Potęga (Might), a na ramionach kolejno Natura (Nature), Życie (Life), Porządek (Order), Śmierć (Death) oraz Chaos. Każdy z pięciu atrybutów ma w ten sposób dwa atrybuty sąsiadujące oraz dwa przeciwieństwa. Potęga (Might) współgra ze wszystkimi atrybutami.

FABUŁA: Historia ta zaczyna się w środku bitwy między barbarzyńcą, władcą Krewlodu Kilgorem, a wspaniałym strzelcem, mistrzem łuku Gelu. Ten pierwszy dzierży Miecz Mrozu ? oręż ukrytą 150 lat przed ciszą na lodowej wyspie Vori. Drugi walczy Ostrzem Armagedonu – mieczem o niszczycielskiej mocy odebranym demonowi Xenofeksowi Kreeganowi III. Obydwaj bohaterowie nieuchronnie zbliżają się do siebie. Aż w końcu następuje starcie. „A wtedy zderzą się Miecz Mrozu i Ostrze Armagedonu” – mówi proroctwo. Gdy się wypełniło nastąpił potężny wybuch niszcząc Antagarich. W tym momencie w wielu miejscach otworzyły się portale prowadzące do nowego świata – Axeoth. Przechodzi przez nie ocalała ludność kontynentu. Odziały były prowadzone do portali pod dowództwem wielu generałów. Między innymi Lorda Lysandera. Wśród uchodźców była osoba, która będzie miała wpływ na dalsze losy nowego świata – Emilia. Przypadkiem stając na czele małej armii, pokonuje baronów nękających pobliskie ziemie zakłada państwo zwane Wielkie Arkana. Mimo to Emilia Nighthaven (bo taki zyskała przydomek) uważa że nie nadaje się na królową. Tym czasem na ziemie młodego kraju ma chrapkę Gavin Magnus. Sterując swoim wiernym podwładnym – Solmyrem ibn Wali Barad będzie próbował podbić królestwo za wszelką cenę. Jednak to nie koniec niepokojów na Axeoth. Wśród skał i pustyń trwają zamieszki między plemionami barbarzyńców. Próbę zjednoczenia ludu podejmie legendarny Tarnum oraz Waerjak – młody wojownik oraz podopieczny Tarnuma. Przeciw nim stają starzy znajomi Kilgora. Każdy chciałby uszczknąć coś dla siebie. Tymczasem w gęstych lasach Aranoru – królestwa elfów toczy się historia niemalże jak Romeo i Julia. Lecz tutaj w grę wchodzą losy całego kraju. Elwin – elf nie mający szlachetnego pochodzenia ani przybytku oraz Sheara – jedna z najpiękniejszych panien z dworu elfów. Nie jest tak źle dopóki Sheara nie zostaje porwana, a Elwin zrobi wszystko by ją odnaleźć. Gdzie indziej bo na wybrzeżach złotego morza córka pirata Czarnego Balfoura – Tawni Balfour. Przewodnicząc bandzie piratów, mści się na dawnych wrogach i buduje Królestwo Złotego Morza. W końcu przyjdzie jej się zmierzyć z najbardziej zaufanym kompanem. Ale to nic w porównaniu z kolejnym niebezpieczeństwem. Koniec tej kampanii może być zaskakujący. W cztery lata po rozliczeniu w królestwie Palaedry na której tronie zasiada Lord Lysander – dawny generał armii królowej Katarzyny, zaczynają się dziać niepokojące rzeczy. Połowa ludności buntuje się przeciwko królowi po tym jak Sir Worton zaprezentował jak dobywa ostrza Gryphonhearta. Jak powszechnie wiadomo miecza tego może dobyć tylko prawdziwy Gryphonheart. Lysander węsząc podstęp, wie iż ostrze nie jest prawdziwe. Z pomocą swojego wiernego sługi, kapłanów Proetha i Adammusa oraz Sir Kentaina i Desette – rodziców Sir Wortona, próbuje odnaleźć prawdziwe ostrze i obalić rządy Sir Wortona. Ostatnia Kampania opowiada historie Gaulotha – mężczyzny który za młodu dostał się w ręce wampira, a następnie został uczniem Kallibara – potężnego nekromanty. Podczas Rozliczenia, używając nieznanej mu magii stał się pół martwą istotą – Gaulothem Pół-Martwym. Niestety jego mistrz zginął w straszliwych płomieniach. Uznany za coś mniej niż zwierze i skazany na śmierć, tuz przed egzekucją udaje mu się uciec. Podbija miasto Vitross należące do Wielkich Arkan i tworzy królestwo Nekross. Poznając swą moc Gauloth postanawia uratować swojego mistrza dzięki proroczemu snu dzięki któremu zobaczył jego ból w odległym, zniszczonym świecie. Jednak okazuje się że jego mistrz, ma także swojego mistrza. Kallibar i tajemniczy mistrz będą próbowali zniszczyć całe życie na Axeoth. Gauloth będzie musiał ich powstrzymać.

   
Ta strona jest częscia Jaskini Behemota - pierwszego polskiego wortalu Heroes of Might and Magic
Copyright © 2001-2005 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeone.
Kopiowanie i rozpowszechnianie czegokolwiek ze strony bez zgody redakcji zabronione.
Layout by Adam P., scripts by Adam P. & @lan