Dodaj do Ulubionych
Archiwum
2002-01 | 2002-02 | 2002-03 | 2002-04 | 2002-05 | 2002-06 | 2002-07 | 2002-08 | 2002-09 | 2002-10 | 2002-11 | 2002-12 | 2003-01 | 2003-02 | 2003-03 | 2003-04 | 2003-05 | 2003-06 | 2003-07 | 2003-08 | 2003-09 | 2003-10 | 2003-11 | 2003-12 | 2004-01 | 2004-02 | 2004-03 | 2004-04 | 2004-05 | 2004-06 | 2004-07 | 2004-08 | 2004-09 | 2004-10 | 2004-11 | 2004-12 | 2005-01 | 2005-02 | 2005-03 | 2005-04 | 2005-05 | 2005-06 | 2005-07 | 2005-08 | 2005-09 | 2005-10 | 2005-11 | 2005-12 | 2006-01 | 2006-02 | 2006-03 | 2006-04 | 2006-05 | 2006-06 | 2006-07 | 2006-08 | 2006-09 | 2006-10 | 2006-11 | 2006-12 | 2007-01 | 2007-02 | 2007-03 | 2007-04 | 2007-05 | 2007-06 | 2007-07 | 2007-08 | 2007-09 | 2007-10 | 2007-11 | 2007-12 | 2008-01 | 2008-02 | 2008-03 | 2008-04 | 2008-05 | 2008-06 | 2008-07 | 2008-08 | 2008-09 | 2008-10 | 2008-11 | 2008-12 | 2009-01 | 2009-02 | 2009-03 | 2009-04 | 2009-05 | 2009-06 | 2009-07 | 2009-08 | 2009-09 | 2009-10 | 2009-11 | 2009-12 | 2010-01 | 2010-02 | 2010-03 | 2010-04 | 2010-05 | 2010-06 | 2010-07 | 2010-08 | 2010-09 | 2010-10 | 2010-11 | 2010-12 | 2011-01 | 2011-02 | 2011-03 | 2011-04 | 2011-05 | 2011-06 | 2011-07 | 2011-08 | 2011-09 | 2011-10 | 2011-11 | 2011-12 | 2012-01 | 2012-02 | 2012-03 | 2012-04 | 2012-05 | 2012-06 | 2012-07 | 2012-08 | 2012-09 | 2012-10 | 2012-11 | 2012-12 | 2013-01 | 2013-02 | 2013-03 | 2013-04 | 2013-05 | 2013-06 | 2013-07 | 2013-08 | 2013-09 | 2013-10 | 2013-11 | 2013-12 | 2014-01 | 2014-02 | 2014-03 | 2014-04 | 2014-05 | 2014-06 | 2014-07 | 2014-08 | 2014-09 | 2014-10 | 2014-11 | 2014-12 | 2015-01 | 2015-02 | 2015-03 | 2015-04 | 2015-05 | 2015-06 | 2015-07 | 2015-08 | 2015-09 | 2015-10 | 2015-11 | 2015-12 | 2016-01 | 2016-02 | 2016-03 | 2016-04 | 2016-05 | 2016-06 | 2016-07 | 2016-08 | 2016-09 | 2016-10 | 2016-11 | 2016-12 | 2017-01 | 2017-02 | 2017-03 | 2017-04 | 2017-05 | 2017-06 | 2017-07 | 2017-08 | 2017-09 | 2017-10 | 2017-11 | 2017-12 | 2018-01 | 2018-02 | 2018-03 | 2018-04 | 2018-05 | 2018-06 | 2018-07 | 2018-08 | 2018-09 | 2018-10 | 2018-11 | 2018-12 | 2019-01 | 2019-02 | 2019-03 | 2019-04 | 2019-05

David Botan o Heroes IV i tworzeniu map

David Botan, jeden z twórców oryginalnych map do Herosów udzielił wywiadu Celestial Heavens. Niestety niewiele nowego powiedział. Oto zestawienie interesujących informacji:

* Pracownicy NWC czuli wyraźną presje czasu ze strony 3DO. Panuje wśród nich opinia, że gdyby dać im więcej czasu, zrobiliby najlepszą grę z całej serii. (<i> Jestem skłonny wierzyć. U.T.</i>)

* Przyczyną niejakiego zaniedbania warstwy fabularnej (krótkie teksty zdarzeń etc.) w kampaniach Heroes4 był właśnie brak czasu na zrobienie tego porządnie. Był już ponoć nawet najęty pisarz, który miał napisać teksty eventów - tyle że nie miał kiedy tego zrobić.

* Tworzenie map przebiegało nasytępująco: ogólny rozkłąd terenu robił najczęściej grafik. To tłumaczy zgrabny wygląd niektórych minimapek, w szczególności ziejącego ogniem smoka. Potem za mapę brał się specjalista od grywalności - na przykład właśnie David. Mapy kampanijne były w swoim rozwoju ograniczone fabułą całości, dla map "luźnych" twórcy mieli w zasadzie wolną rękę.

* Do tworzenia oryginalnych map był wykorzystywany edytor dołączony do gry.

* Rady D.B. dla kartografów: rób takie mapy, w jakie sam chciałbyś grać; opraw mapę w ciekawą historię opartą na wielu (niekoniecznie skomplikowanych) zdarzeniach; nie chowaj zasobów za drzewami/górami; dostępne dla bohaterów ścieżki powinny być wyraźnie widoczne (chyba że z fabuły wynika, że mają być ukryte); rozgrywaj swoją mapę wielokrotnie i balansuj poziom trudności. (<i>Co do ukrywania zasobów pozwolę sobie złożyć niniejszym votum separatum. U.T.</i>)


Dodane 2003-05-31 przez: Geomanta Ururam Tururam

3DO bankrutuje...

Jak podaje Celestial Heavens (za IGN i Yahoo)
<i>w skrócie i streszczeniu</i>
"3DO wszczęło na własny wniosek postępowanie upadłościowe (czyli bankrutuje).
Podobno planowana jest sprzedaż części lub całej spółki. Podobno są inne firmy zainteresowane kupnem części produktów (albo w pakietach, albo pojedynczych tytułów).
Ale na dziś niewiele pewnego można powiedzieć (chętni mogą dzwonić z ofertą ;) ).
Trudno określić jak wpłynie to na projekt Heroes V, bo robi to NWC."


Dodane 2003-05-29 przez: Hetman jOjO

Gus Smedstad o Heroes IV

Gus Smedstad, główny programista Heroes IV, udzielił wywiadu Angelspitowi z serwisu Celestial Heavens. Oto skrót kilku jego ciekawszych wypowiedzi:

* Heroes IV został wypuszczony na rynek, gdy w opinii grupy go tworzącej potrzebne było jeszcze 3-6 miesięcy, by program dopracować. <i>Ha, wiedzieliśmy to od dawna.</i>

* Ze względu na brak czasu, pisanie AI zachowań gracza komputerowego na mapie przygody zostało powierzone "doświadczonemu programiście, który jednak nie miał większej styczności z serią Heroes". I dodatkowo dano owemu programiście szaleńczo krótki termin wykonania projektu.

* Bohaterowie w H4 mieli nie ginąć, lecz "padać nieprzytomni". Zostało to zmienione, otwierając tym samym furtki dla różnych warunków zakończenia map. W ostatniej chwili dodano mikstury nieśmiertelności, by bohaterowie nie ginęli tak łatwo. <i>To tłumaczy, dlaczego mikstura nieśmiertelności wygląda inaczej w edytorze niż w grze!</i>


Dodane 2003-05-20 przez: Geomanta Ururam Tururam

Oj da, oj da dana, wszystko przez Saddama! ( - twierdzi 3DO)

3DO mętnie się tłumaczy ze swojej decyzji o grupowych zwolnieniach. Jak podała agencja Reutera:
<i>
Tue May 13, 2003 07:27 PM ET
LOS ANGELES (Reuters) - Video game publisher 3DO Co., under heavy financial pressure and preparing to lay off a significant chunk of its staff, on Tuesday said it is considering strategic options, including mergers or licensing publishing rights to its games.
Redwood City, California-based 3DO said revenue for the quarter ended March 31 was below expectations at about $10 million. The company blamed the war in Iraq for dampening sales and said those weak sales had left it unable to fully utilize its credit facility.

The company said "a significant minority" of its staff have been notified they will be laid off, but said there are still no guarantees it will be able to maintain its Nasdaq stock market listing.

"The company is considering all of its strategic options, including raising additional capital, licensing overseas and other publishing rights to its games, and merging with other companies," 3DO said in a statement.

It also said it would exhibit some of its in-progress titles this week at E3, the video game industry trade show in Los Angeles.
</i>
Czyli w skrótowym tłumaczeniu na nasze:

* Spółka rozważa połączenie się z inną, dokapitalizowanie albo licencjonowanie części swoich praw do gier.

* Wynik finansowy za ostatni kwartał jest gorszy od przewidywanego. 3DO obarcza za to częściową winą... wojnę w Iraku. Dobrze, że nie siulutków na Marksie. Istotnie, jeśli spojrzymy na <a href="http://reuters.com/financeQuoteLookup.jhtml?ticker=THDO.O&qtype=sym&infotype=info&qcat=news" target=new>notowania finansowe 3DO</a>, to faktycznie nie wyglądają one zachęcająco.

* Spółka "chwilowo" nie jest w stanie spłacać swoich zobowiązań kredytowych.

* "Znacząca mniejszość" pracowników zostanie zwolniona.

* Nie ma gwarancji, że spółka utrzyma się na giełdzie Nasdaq.

* Na osłodę dodano, że kilka nowych produktów 3DO zostanie zaprezentowanych w tym tygodniu. Ale z tego, co wiadomo z innych źródeł, Herosów piątych wśród nich nie będzie.

Jakie będą dalsze losy 3DO, NWC i serii Heroes? Nie wiadomo, ale jeśli tylko czegoś się dowiemy, z pewnością Was o tym powiadomimy!


Dodane 2003-05-15 przez: Geomanta Ururam Tururam

No news - good news?!

Wciąż nie ma pewnych, oficjalnych informacji o tym, jaki zasięg będą miały zwolnienia w 3DO, ani też o tym, czy i jak dotknie to NWC i serię Heroes. Udało mi się jednak zebrać w sieci garść nieoficjalnych informacji:

* 3DO miało jakoby zostać dofinansowane na sumę 10 milionów $. Warunkiem wykorzystania tej pomocy miała być "restrukturyzacja" (czyli redukcja) zatrudnienia. Inna wersja głosi, że wartość akcji 3DO spadła poniżej 10 milionów $ w związku z czym spółka musi podjąć radykalne kroki, by utrzymać się na giełdzie NASDAQ.

* 3DO nie ma więcej niż 400 pracowników, w grę więc wchodzi opcja zwolnienia co najmniej 1/3, a nie zwolnienia co najmniej pięciuset. ;-)

* Wiele osób z kierownictwa 3DO zrezygnowało ze stanowisk.

* NWC zatrudnia obecnie około 13 osób i szuka jeszcze dwu. To chyba dobry znak?


Dodane 2003-05-14 przez: Geomanta Ururam Tururam

Nowy dodatek, nowy dział...

Tak się miło złożyło, że niemal z chwilą publikacji polskiej wersji dodatku Winds of War, mogę zaprezentować odświeżoną wersję <b>działu Heroes IV</b>.
Długotrwały wysiłek i zaangażowanie <a href="http://osada.heroes.net.pl/profil.php?userID=81">Astrala</a> i <a href="http://osada.heroes.net.pl/profil.php?userID=50">Sandro</a> przyniosły pierwsze efekty, które można już podziwiać.
Oczywiście historyczny dział, ręką samego <a href="http://osada.heroes.net.pl/profil.php?userID=1">Imperatora</a> uczyniony nie znika! można go nadal podziwiać w <a href="http://h4.heroes.net.pl/oldbybeh">sekcji historycznej</a>.

Wielkie Wam dzięki za to co już! Q Chwale Jaskini!
Teraz pewnie wszyscy oczekiwać będziemy na uzupełnienia WoW, ale także na kolejnych aktywnych współredaktorów!


Dodane 2003-05-12 przez: Hetman jOjO

Pierwsze wrażenia z Heroes IV Winds of War PL

Od czwartku jestem szczęśliwym (choć uboższym o 60 złotych) posiadaczem polskiej wersji Winds of War. Chciałbym się z Wami podzielić kilkoma poczynionymi na gorąco spostrzeżeniami.

1) Zawartość fizyczna:
Za wymienioną powyżej atrakcyjną / niewielką / promocyjną / doskonałą / specjalną (potrzebne dopisać niepotrzebne zostawić) cenę stajemy się właścicielami następującego kompletu:
- Kolorowe tekturowe pudełko. Bardzo praktyczne.
- Usztywniacz do pudełka wykonany z grubej tektury.
- Karta rejestracyjna WoW.
- Karteczka z reklamą jakiejś innej gry.
- Przeźroczyste opakowanie na kompakt.
- Wkładka pokrywająca tylną stronę tegoż pudełka (ze skrótowym opisem gry i wspaniałym neologizmem 0&#197;&#190;sięz0&#197;&#165;).
- Książeczka z nieco dłuższym opisem gry (patrz punkt 2). Pokrywa ona przednią stronę pudełka na kompakt.
- Kompakt z grą (patrz punkty 3 i 4).

2) Po przeczytaniu instrukcji.
...dochodzimy do wniosku że tłumaczenie jest zrobione dobrze. Szczególnie przekład imienia elfickiego bohatera 0&#197;&#190;Erutan Revol0&#197;&#165; na 0&#197;&#190;Yrast Sippih0&#197;&#165; wywołał we mnie salwę zdrowego śmiechu. Również tłumaczenie nazwy potwora 0&#197;&#190;Frrenzied Gnasher0&#197;&#165; na 0&#197;&#190;Dziki Zębacz0&#197;&#165; wzbudziło moje uznanie. Jednak zrobienie z 0&#197;&#190;Megadragona0&#197;&#165; 0&#197;&#190;Demosmoka0&#197;&#165; to kula w płot! Ja rozumiem, że to miało wzbudzać skojarzenia z demonicznym smokiem, ale jak dla mnie, to bardziej mamy tu bardziej do czynienia ze 0&#197;&#190;smokiem wersja demo0&#197;&#165;...

3) Co nowego w grze.
0&#197;&#190;Wszyscy to wiedzą, ale każdy chciałby wiele razy...0&#197;&#165;. A zatem podsumujmy:
- Pięć klasycznych kampanii.
- Jedna kampania o nowej mechanice (możliwość wyboru koloru gracza w kampanii).
- Co nieco luźnych map produkcji NWC.
- Co nieco map stworzonych przez amatorów i wysłanych na organizowany przez 3DO konkurs.
- Trzy nowe potwory.
- Pięciu nowych bohaterów z własnymi animacjami w walce.
- Sześć nowych generatorów istot (czterech z TGS-a i dwu z WoW, Demosmok nie ma generatora).
- Nowy podkład dźwiękowy pod główne menu (chyba najlepszy z dotychczasowych).
- Dostępne są też stwory, artefakty, bohaterowie i struktury wprowadzone w TGS.

4) Co nowego w edytorze.
Ha! Po obejrzeniu edytora wykrzyknąłem: 0&#197;&#190;tak to powinno wyglądać od początku!0&#197;&#165;. Zmiany są duże i zdecydowanie na lepsze.
- Jest plik pomocy. Nie ma w nim zbyt wiele, ale dla początkujących wystarczy.
- Jest opcja 0&#197;&#190;wyszukaj poprzedni/następny0&#197;&#165;. Dałoby się opracować ją lepiej, ale i tak jej użycie zaoszczędzi zdesperowanym kartografom kupę (fuj!) czasu.
- Jest możliwość dodawania/kasowania poziomu podziemnego 0&#197;&#190;w locie0&#197;&#165;. Dla roztargnionych.
- Konserwatoria szkół magii mają możliwość edycji dostępnych zaklęć. Bardzo istotne!
- Dostępna jest możliwość szybkiego wypełniania terenu losowym zestawem obiektów. Zestawy te mogą być predefiniowane (otrzymujemy niezły ich komplecik), albo tworzone przez samych kartografów. Takie narzędzie bardzo przyspieszy końcowe prace nad mapami. Sadzenie drzewek po jednym nie było zabawne, gdy trzeba było stworzyć spory las!
- Można tworzyć kampanie dla trybu multiplayer - zarówno w trybie kooperacyjnym jak i walki między 0&#197;&#190;ludzkimi0&#197;&#165; graczami.

Reasumując: gracze dostają sporo nowych plansz do gry i kilka drobnych uatrakcyjnień, zaś twórcy map zyskują wiele potężnych narzędzi, by gracze dostali jeszcze więcej. Uważam ten dodatek za bardzo udany, znacznie bardziej niż był The Gathering Storm.


Dodane 2003-05-10 przez: Geomanta Ururam Tururam

Gdzie w internecie kupić Winds of War?

Na przykład w sklepie internetowym <a href="http://www.wirtualny.com/Produkt.asp?DzialID=4&KategoriaID=47&ProduktID=1544" target=null>wirtualny.com</a>,
albo w sklepie <a href="http://www.merlin.com.pl/sklep/sklep/strona.towar?zet=orbvpskertnpohqwsdzqoysonwzcza&oferta=262881" target=null>Merlin</a>.

Linki przenoszą bezpośrednio do stron z odpowiednimi ofertami.


Dodane 2003-05-09 przez: Geomanta Ururam Tururam

3DO znowu zwalnia!

Z informacji na serwisach Yahoo Finance, ToTheGame i Celestial Heavens wynika, że 3DO ma w lipcu zwolnić około pięciuset pracowników lub około 1/3 całego stanu osobowego firmy. Bliższych szczegółów nie podano, a oficjele jak dotąd nic nie wyjaśnili.

Prawo amerykańskie przewiduje konieczność ostrzeżenia załogi przed grupowymi zwolnieniami, jeśli obejmą one właśnie powyżej 500 osób lub 1/3 załogi. A 3DO właśnie takie ostrzeżenie do swoich pracowników wystosowało... Ponieważ nie wiadomo, ilu pracowników ma 3DO, nie wiadomo też czy większą liczbą jest 500, czy 1/3 całości.

Czy i jak to włynie na świat M&M oraz HoMM, też jeszcze nie wiadomo.

Jeśli zdobędziemy kolejne informacje z pewnością zaprezentujemy je Wam jak najszybciej.


Dodane 2003-05-09 przez: Geomanta Ururam Tururam

Heroes IV Winds of War PL

Jak donoszą źródła dobrze poinformowane, polska wersja drugiego (i ostatniego) dodatku do Herosów dziś trafia na rzeczywiste i wirtualne półki sklepowe.

Winds of War zawiera 6 kampanii, co nieco luźnych map, 3 nowe potwory i sporo dodatkowych możliwości edytora. Wszystko to już zresztą było w tym dziale opisywane, poszperajcie w archiwach...

Sugerowana cena detalicznna WoW PL to 59.90zł. Czyli sześćdziesiąt złociszy przyszykować pora...


Dodane 2003-05-08 przez: Geomanta Ururam Tururam

Archiwum
2002-01 | 2002-02 | 2002-03 | 2002-04 | 2002-05 | 2002-06 | 2002-07 | 2002-08 | 2002-09 | 2002-10 | 2002-11 | 2002-12 | 2003-01 | 2003-02 | 2003-03 | 2003-04 | 2003-05 | 2003-06 | 2003-07 | 2003-08 | 2003-09 | 2003-10 | 2003-11 | 2003-12 | 2004-01 | 2004-02 | 2004-03 | 2004-04 | 2004-05 | 2004-06 | 2004-07 | 2004-08 | 2004-09 | 2004-10 | 2004-11 | 2004-12 | 2005-01 | 2005-02 | 2005-03 | 2005-04 | 2005-05 | 2005-06 | 2005-07 | 2005-08 | 2005-09 | 2005-10 | 2005-11 | 2005-12 | 2006-01 | 2006-02 | 2006-03 | 2006-04 | 2006-05 | 2006-06 | 2006-07 | 2006-08 | 2006-09 | 2006-10 | 2006-11 | 2006-12 | 2007-01 | 2007-02 | 2007-03 | 2007-04 | 2007-05 | 2007-06 | 2007-07 | 2007-08 | 2007-09 | 2007-10 | 2007-11 | 2007-12 | 2008-01 | 2008-02 | 2008-03 | 2008-04 | 2008-05 | 2008-06 | 2008-07 | 2008-08 | 2008-09 | 2008-10 | 2008-11 | 2008-12 | 2009-01 | 2009-02 | 2009-03 | 2009-04 | 2009-05 | 2009-06 | 2009-07 | 2009-08 | 2009-09 | 2009-10 | 2009-11 | 2009-12 | 2010-01 | 2010-02 | 2010-03 | 2010-04 | 2010-05 | 2010-06 | 2010-07 | 2010-08 | 2010-09 | 2010-10 | 2010-11 | 2010-12 | 2011-01 | 2011-02 | 2011-03 | 2011-04 | 2011-05 | 2011-06 | 2011-07 | 2011-08 | 2011-09 | 2011-10 | 2011-11 | 2011-12 | 2012-01 | 2012-02 | 2012-03 | 2012-04 | 2012-05 | 2012-06 | 2012-07 | 2012-08 | 2012-09 | 2012-10 | 2012-11 | 2012-12 | 2013-01 | 2013-02 | 2013-03 | 2013-04 | 2013-05 | 2013-06 | 2013-07 | 2013-08 | 2013-09 | 2013-10 | 2013-11 | 2013-12 | 2014-01 | 2014-02 | 2014-03 | 2014-04 | 2014-05 | 2014-06 | 2014-07 | 2014-08 | 2014-09 | 2014-10 | 2014-11 | 2014-12 | 2015-01 | 2015-02 | 2015-03 | 2015-04 | 2015-05 | 2015-06 | 2015-07 | 2015-08 | 2015-09 | 2015-10 | 2015-11 | 2015-12 | 2016-01 | 2016-02 | 2016-03 | 2016-04 | 2016-05 | 2016-06 | 2016-07 | 2016-08 | 2016-09 | 2016-10 | 2016-11 | 2016-12 | 2017-01 | 2017-02 | 2017-03 | 2017-04 | 2017-05 | 2017-06 | 2017-07 | 2017-08 | 2017-09 | 2017-10 | 2017-11 | 2017-12 | 2018-01 | 2018-02 | 2018-03 | 2018-04 | 2018-05 | 2018-06 | 2018-07 | 2018-08 | 2018-09 | 2018-10 | 2018-11 | 2018-12 | 2019-01 | 2019-02 | 2019-03 | 2019-04 | 2019-05
   
Ta strona jest częscia Jaskini Behemota - pierwszego polskiego wortalu Heroes of Might and Magic
Copyright © 2001-2005 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeone.
Kopiowanie i rozpowszechnianie czegokolwiek ze strony bez zgody redakcji zabronione.
Layout by Adam P., scripts by Adam P. & @lan