Dodaj do Ulubionych
Archiwum
2002-01 | 2002-02 | 2002-03 | 2002-04 | 2002-05 | 2002-06 | 2002-07 | 2002-08 | 2002-09 | 2002-10 | 2002-11 | 2002-12 | 2003-01 | 2003-02 | 2003-03 | 2003-04 | 2003-05 | 2003-06 | 2003-07 | 2003-08 | 2003-09 | 2003-10 | 2003-11 | 2003-12 | 2004-01 | 2004-02 | 2004-03 | 2004-04 | 2004-05 | 2004-06 | 2004-07 | 2004-08 | 2004-09 | 2004-10 | 2004-11 | 2004-12 | 2005-01 | 2005-02 | 2005-03 | 2005-04 | 2005-05 | 2005-06 | 2005-07 | 2005-08 | 2005-09 | 2005-10 | 2005-11 | 2005-12 | 2006-01 | 2006-02 | 2006-03 | 2006-04 | 2006-05 | 2006-06 | 2006-07 | 2006-08 | 2006-09 | 2006-10 | 2006-11 | 2006-12 | 2007-01 | 2007-02 | 2007-03 | 2007-04 | 2007-05 | 2007-06 | 2007-07 | 2007-08 | 2007-09 | 2007-10 | 2007-11 | 2007-12 | 2008-01 | 2008-02 | 2008-03 | 2008-04 | 2008-05 | 2008-06 | 2008-07 | 2008-08 | 2008-09 | 2008-10 | 2008-11 | 2008-12 | 2009-01 | 2009-02 | 2009-03 | 2009-04 | 2009-05 | 2009-06 | 2009-07 | 2009-08 | 2009-09 | 2009-10 | 2009-11 | 2009-12 | 2010-01 | 2010-02 | 2010-03 | 2010-04 | 2010-05 | 2010-06 | 2010-07 | 2010-08 | 2010-09 | 2010-10 | 2010-11 | 2010-12 | 2011-01 | 2011-02 | 2011-03 | 2011-04 | 2011-05 | 2011-06 | 2011-07 | 2011-08 | 2011-09 | 2011-10 | 2011-11 | 2011-12 | 2012-01 | 2012-02 | 2012-03 | 2012-04 | 2012-05 | 2012-06 | 2012-07 | 2012-08 | 2012-09 | 2012-10 | 2012-11 | 2012-12 | 2013-01 | 2013-02 | 2013-03 | 2013-04 | 2013-05 | 2013-06 | 2013-07 | 2013-08 | 2013-09 | 2013-10 | 2013-11 | 2013-12 | 2014-01 | 2014-02 | 2014-03 | 2014-04 | 2014-05 | 2014-06 | 2014-07 | 2014-08 | 2014-09 | 2014-10 | 2014-11 | 2014-12 | 2015-01 | 2015-02 | 2015-03 | 2015-04 | 2015-05 | 2015-06 | 2015-07 | 2015-08 | 2015-09 | 2015-10 | 2015-11 | 2015-12 | 2016-01 | 2016-02 | 2016-03 | 2016-04 | 2016-05 | 2016-06 | 2016-07 | 2016-08 | 2016-09 | 2016-10 | 2016-11 | 2016-12 | 2017-01 | 2017-02 | 2017-03 | 2017-04 | 2017-05 | 2017-06 | 2017-07 | 2017-08 | 2017-09 | 2017-10 | 2017-11 | 2017-12 | 2018-01 | 2018-02 | 2018-03 | 2018-04 | 2018-05 | 2018-06 | 2018-07 | 2018-08 | 2018-09 | 2018-10 | 2018-11 | 2018-12 | 2019-01 | 2019-02 | 2019-03

Walczący herosi i ich zejścia śmiertelne

Ostatnio serwis Celestial Heavens przypomniał sprawy, które rozegrały się w ostatnich dniach przed wypuszczeniem Heroes IV na rynek. Rzecz była szerzej omówiona w maju tego roku przez 0žsir0Å¥ Mullicha, ale w Jaskini raport o tym się wtedy nie pojawił. Może warto skorzystać z okazji i napisać o tym teraz? Szło o bohaterów, którzy walczą. A dokładniej - giną.

Kto pamięta jeszcze zapowiedzi czwartej części Herosów, ten może przypomnieć sobie taką mniej-więcej informację: <i>0&#197;&#165;Bohaterowie będą walczyć. Pokonany bohater padnie nieprzytomny. Po wygranej bitwie zostanie ocucony, po przegranej, oddział przeciwnika zabierze go do więzienia w najbliższym swoim zamku. Jeśli bohater padnie w walce przeciw oddziałom neutralnym, a bitwa będzie przegrana, zostanie zabity.0&#197;&#165;</i>

Tak to miało wyglądać. Jednak z jakichś powodów (prawdopodobnie kłopotów z balansem), zdecydowano, że bohater będzie jednak ginął, zamiast być ciężko ranny. Strategicznie gra nabrała wtedy właściwego balansu, ale pojawił się inny problem: wiele map (zwłaszcza w kampaniach!) miało ustawiony warunek przegranej - utrata danego bohatera. I tu testerzy zaczęli raportować problemy: śmierć bohatera w przypadkowej, a wygranej potyczce powodowała przegranie gry! Naturalnym odruchem było więc pozostawianie kluczowych bohaterów w bezpiecznych miejscach w pobliżu startowego zamku. A przecież nie o to chodziło! Rezygnacja zaś z tego warunku przegranej też byłaby bez sensu - wiele ze zdarzeń rozgrywających się w tle zawierało dialogi, w których uczestniczyła 0&#197;&#165;martwa0&#197;&#165; postać.

Tym razem nie było wiele czasu na zmiany: 3DO naciskało bardzo mocno na jak najszybsze wydanie gry. (Jak dziś już wiadomo, Heroes IV wyszło o kilka miesięcy za wcześnie, dopiero pacz 3.0, zawarty też w dodatku WoW, naprawił niedoróbki, przez które czwarta część wiele straciła w oczach fanów. Obecnie wielu, którzy kiedyś do H4 się zrazili, wraca do gry, ze zdumieniem odkrywając, że w wersji poprawionej jest świetna! Ale wróćmy do tematu...)

Tak więc czasu nie było. Twórcy zdecydowali się więc na rzut na taśmę - niemal hakerskimi metodami zaimplementowali w 0&#197;&#165;czwórce0&#197;&#165; miksturę nieśmiertelności. Miała ona jeden cel - nie dopuścić do przypadkowej śmierci bohatera. Wstawiono ją na miejsce mikstury objawienia, której dziś próżno by szukać w Heroes IV. To dlatego mikstury nieśmiertelności nie ma w standardowych paletach edytora map, a gdy się ją wśród nieudokumentowanych obiektów znajdzie, to okazuje się, że w edytorze wygląda inaczej niż w grze. Jako dodatkowe zabezpieczenie bohatera zastosowano oferowanie wszystkim herosom, niezależnie od ich klasy, umiejętności 0&#197;&#165;walka0&#197;&#165;, wspomagającej obronę.

Trzeba tu zdecydowanie oddać honor programistom z NWC, którzy pomimo ogromnej presji ze strony 3DO dokonali tych zmian na tyle dobrze, żeby nie naruszyć balansu całej gry. Niech jednak ta historia będzie przestrogą przed wydawaniem produktów nie gotowych do tego. Nie tylko gier...


Dodane 2003-12-12 przez: Geomanta Ururam Tururam

Archiwum
2002-01 | 2002-02 | 2002-03 | 2002-04 | 2002-05 | 2002-06 | 2002-07 | 2002-08 | 2002-09 | 2002-10 | 2002-11 | 2002-12 | 2003-01 | 2003-02 | 2003-03 | 2003-04 | 2003-05 | 2003-06 | 2003-07 | 2003-08 | 2003-09 | 2003-10 | 2003-11 | 2003-12 | 2004-01 | 2004-02 | 2004-03 | 2004-04 | 2004-05 | 2004-06 | 2004-07 | 2004-08 | 2004-09 | 2004-10 | 2004-11 | 2004-12 | 2005-01 | 2005-02 | 2005-03 | 2005-04 | 2005-05 | 2005-06 | 2005-07 | 2005-08 | 2005-09 | 2005-10 | 2005-11 | 2005-12 | 2006-01 | 2006-02 | 2006-03 | 2006-04 | 2006-05 | 2006-06 | 2006-07 | 2006-08 | 2006-09 | 2006-10 | 2006-11 | 2006-12 | 2007-01 | 2007-02 | 2007-03 | 2007-04 | 2007-05 | 2007-06 | 2007-07 | 2007-08 | 2007-09 | 2007-10 | 2007-11 | 2007-12 | 2008-01 | 2008-02 | 2008-03 | 2008-04 | 2008-05 | 2008-06 | 2008-07 | 2008-08 | 2008-09 | 2008-10 | 2008-11 | 2008-12 | 2009-01 | 2009-02 | 2009-03 | 2009-04 | 2009-05 | 2009-06 | 2009-07 | 2009-08 | 2009-09 | 2009-10 | 2009-11 | 2009-12 | 2010-01 | 2010-02 | 2010-03 | 2010-04 | 2010-05 | 2010-06 | 2010-07 | 2010-08 | 2010-09 | 2010-10 | 2010-11 | 2010-12 | 2011-01 | 2011-02 | 2011-03 | 2011-04 | 2011-05 | 2011-06 | 2011-07 | 2011-08 | 2011-09 | 2011-10 | 2011-11 | 2011-12 | 2012-01 | 2012-02 | 2012-03 | 2012-04 | 2012-05 | 2012-06 | 2012-07 | 2012-08 | 2012-09 | 2012-10 | 2012-11 | 2012-12 | 2013-01 | 2013-02 | 2013-03 | 2013-04 | 2013-05 | 2013-06 | 2013-07 | 2013-08 | 2013-09 | 2013-10 | 2013-11 | 2013-12 | 2014-01 | 2014-02 | 2014-03 | 2014-04 | 2014-05 | 2014-06 | 2014-07 | 2014-08 | 2014-09 | 2014-10 | 2014-11 | 2014-12 | 2015-01 | 2015-02 | 2015-03 | 2015-04 | 2015-05 | 2015-06 | 2015-07 | 2015-08 | 2015-09 | 2015-10 | 2015-11 | 2015-12 | 2016-01 | 2016-02 | 2016-03 | 2016-04 | 2016-05 | 2016-06 | 2016-07 | 2016-08 | 2016-09 | 2016-10 | 2016-11 | 2016-12 | 2017-01 | 2017-02 | 2017-03 | 2017-04 | 2017-05 | 2017-06 | 2017-07 | 2017-08 | 2017-09 | 2017-10 | 2017-11 | 2017-12 | 2018-01 | 2018-02 | 2018-03 | 2018-04 | 2018-05 | 2018-06 | 2018-07 | 2018-08 | 2018-09 | 2018-10 | 2018-11 | 2018-12 | 2019-01 | 2019-02 | 2019-03
   
Ta strona jest częscia Jaskini Behemota - pierwszego polskiego wortalu Heroes of Might and Magic
Copyright © 2001-2005 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeone.
Kopiowanie i rozpowszechnianie czegokolwiek ze strony bez zgody redakcji zabronione.
Layout by Adam P., scripts by Adam P. & @lan