| Akademia |
Azyl |
Nekropolia |
Przystań |
| Twierdza |
Rezerwat |
Neutralne |
W sumie w Heroes IV zobaczymy 66
stworzeń: 48 zamieszkujących miasta i 18 neutralnych, które będzie można kupić w
Portalu Stworzeń (Creature Portal) w Rezerwacie (Preserve) lub wezwać (wzorem
żywiołów z poprzednich części) mocą Magii Natury (Nature Magic). Wśród armii
neutralnych pojawią się armie stworzone specjalnie dla obszarów wodnych: piraci,
których można wynająć, Syreny (Mermaids), a także zamieszkujące głębiny Morskie
Potwory (Sea Monters), które naturalnie nie będą mogły wejść w skład armii
herosa. Jednostki neutralne będą miały teraz swoją własną turę (pomysł
ewidentnie zerżnięty z Age of Wonders), podczas której będą mogły atakować
pobliskie armie (jeśli uznają, że mają szansę wygrać) lub poruszać się. Spotkamy
również neutralnych herosów, którzy będą mogli stanowić zagrożenie dla graczy.
Jeśli bohater nie będzie posiadał odpowiednio rozwiniętej zdolności Ukrycia
(Stealth), jednostki na mapie będą mogły z własnej woli go zaatakować, nie
będzie mógł się obok nich przemieścić niepostrzeżenie. Jednostki bedą mogły
poruszać się po mapie same (bez herosów). Zarządzanie armiami będzie prostsze:
każda grupa będzie mogła w każdej chwili być podzielona na mniejsze. Każdy gracz
będzie mógł mieć maksymalnie 8 armii, nie wliczając w to miejskich garnizonów.
Samotne armie będą bardzo użyteczne jako skauci, przydadzą się do zbierania
surowców i artefaktów. Jednostki posiadające ręce będą mogły używać eliksirów.
Armie bez herosa będą jednak podatne na wpływ dyplomacji lub uroku przeciwnika,
będą również uciekać w przypadku zagrożenia. Dlatego nadal warto będzie
prowadzić armię dowodzoną przez boharera, m.in. dlatego, że pojawią się
zdolności ulepszające jednostki, a także potężne artefakt. W Heroes IV możliwe
będzie wektorowanie jednostek (przy pomocy tzw. Karawan), czyli wysyłanie ich z
jednego miasta do drugiego bez potrzeby angażowania w to herosa. Karawany
poruszać się będą z prędkością 20 punktów ruchu na turę. Armia po prostu znikać
będzie z jednego zamku, aby po kilku dniach pojawić się w
drugim.
|