Dodaj do Ulubionych

| Akademia | Azyl | Nekropolia | Przystań |
| Twierdza | Rezerwat | Neutralne |

W sumie w Heroes IV zobaczymy 66 stworzeń: 48 zamieszkujących miasta i 18 neutralnych, które będzie można kupić w Portalu Stworzeń (Creature Portal) w Rezerwacie (Preserve) lub wezwać (wzorem żywiołów z poprzednich części) mocą Magii Natury (Nature Magic). Wśród armii neutralnych pojawią się armie stworzone specjalnie dla obszarów wodnych: piraci, których można wynająć, Syreny (Mermaids), a także zamieszkujące głębiny Morskie Potwory (Sea Monters), które naturalnie nie będą mogły wejść w skład armii herosa. Jednostki neutralne będą miały teraz swoją własną turę (pomysł ewidentnie zerżnięty z Age of Wonders), podczas której będą mogły atakować pobliskie armie (jeśli uznają, że mają szansę wygrać) lub poruszać się. Spotkamy również neutralnych herosów, którzy będą mogli stanowić zagrożenie dla graczy. Jeśli bohater nie będzie posiadał odpowiednio rozwiniętej zdolności Ukrycia (Stealth), jednostki na mapie będą mogły z własnej woli go zaatakować, nie będzie mógł się obok nich przemieścić niepostrzeżenie. Jednostki bedą mogły poruszać się po mapie same (bez herosów). Zarządzanie armiami będzie prostsze: każda grupa będzie mogła w każdej chwili być podzielona na mniejsze. Każdy gracz będzie mógł mieć maksymalnie 8 armii, nie wliczając w to miejskich garnizonów. Samotne armie będą bardzo użyteczne jako skauci, przydadzą się do zbierania surowców i artefaktów. Jednostki posiadające ręce będą mogły używać eliksirów. Armie bez herosa będą jednak podatne na wpływ dyplomacji lub uroku przeciwnika, będą również uciekać w przypadku zagrożenia. Dlatego nadal warto będzie prowadzić armię dowodzoną przez boharera, m.in. dlatego, że pojawią się zdolności ulepszające jednostki, a także potężne artefakt. W Heroes IV możliwe będzie wektorowanie jednostek (przy pomocy tzw. Karawan), czyli wysyłanie ich z jednego miasta do drugiego bez potrzeby angażowania w to herosa. Karawany poruszać się będą z prędkością 20 punktów ruchu na turę. Armia po prostu znikać będzie z jednego zamku, aby po kilku dniach pojawić się w drugim.

   
Ta strona jest częscia Jaskini Behemota - pierwszego polskiego wortalu Heroes of Might and Magic
Copyright © 2001-2005 Jaskinia Behemota. Wszelkie prawa zastrzeone.
Kopiowanie i rozpowszechnianie czegokolwiek ze strony bez zgody redakcji zabronione.
Layout by Adam P., scripts by Adam P. & @lan