| Akademia |
Azyl |
Przystań |
| Twierdza |
Rezerwat |
Nekropolia |
 |
REZERWAT (PRESERVE) -
Natura (Nature)
To miasto najbardziej
przypomina Rampart z Heroes III. Leśne stworzenia zamieszkujące rezerwat
władają Magią Natury, która pozwala im zwiększać liczebność armii po
każdej zwycięskiej bitwie. |
 |
PRZYSTAŃ (HAVEN) - Życie (Life)
Na pierwszy rzut oka
Schronienie odzwierciedla Castle z Heroes III. Jednostki z tego miasta
władają Magią Życia (Life), która pozwala im wskrzeszać zabite w walce
armie. Najpotężniejszymi jednostkami ze Schronienia są Anioł i
Kawalerzysta. |
 |
AKADEMIA (ACADEMY) -
Ład (Order)
Miasto to zdaje się być
najbardziej zbliżone do Tower z Heroes III. Zamieszkują je magiczne istoty
(m.in. dżiny), a jego egzystencja ściśle opiera się na Magii Porządku
(Order), która jest na tyle potężna, że może zmuszać jednostki przeciwnika
do walki po stronie armii Akademii. |
 |
NEKROPOLIA (NECROPOLIS) -
śmierć (Death)
Chyba nie muszę wspominać,
jakie miasto jest odpowiednikiem Nekropolii w Heroes III. Magia śmierci (Death), którą władają Nekromanci pozwala wskrzeszać zabite armie (nie
tylko przeciwnika!) w postaci szkieletów. |
 |
AZYL (ASYLUM) -
Chaos
Miasto to jest azylem dla
wszystkich złych istot. Magia Chaosu, którą władają herosi z Azylu nie
daje żadnych premii po walce, lecz w zamian za to daje bohaterom masę
punktów many i bogaty wachlarz zaklęć ofensywnych. |
 |
TWIERDZA (STRONGHOLD) -
Moc (Might)
Będąca domeną barbarzyńców
Twierdza jest jedynym miastem nie posiadającym szkoły magii.
Zrekompensowane jest to jednak generacją najpotężniejszych jednostek w
grze, większym tygodniowym przyrostem armii, możliwością wynajmowania
herosów każdej klasy, większą ilością przedmiotów produkowanych w kuźni
oraz lepiej wyszkolonymi na starcie
bohaterami. |
W Heroes III zamek Dungeon miał jako swój rodzimy
teren podziemia (jak sama nazwa wskazuje :). Było to dla tego miasta niezwykle
korzystne, ponieważ armie z niego pochodzące miały premię do szybkości, ataku i
obrony na terenie całej podziemnej części mapy, niezależnie od podłoża. Teraz
żadne miasto nie będzie miało podziemi jako terenu rodzimego. Oto nowe
przynależności: Przystań - trawa, Rezerwat - las, Akademia - śnieg, Nekropolia -
lawa, Azyl - bagna, Twierdza - teren ciężki.
|